srijeda, 16. rujna 2009.

Pokretanje posla u 60 dana

Kada sam se prije gotovo tri godine uključio u svijet poslovanja na internetu bio sam svjestan velikog rizika i mogućnosti neuspjeha. Danas je sve to otprilike isto kao i tada, iako moram priznati da mi se čini da je danas svijet internet marketinga ipak malo bliži običnom čovjeku, uglavnom zbog velike količine raznih savjeta i blogova koji mogu svakome pomoći. Eto tako sam se i ja odlučio udjeliti par savjeta svima zainteresiranima za pokretanje svog posla na webu. Meni je kada sam kretao trebalo otprilike 60-ak dana da se cijela akcija pokrene, to jest dva mjeseca ulaganja i rada, ali na kraju se sve ipak isplatilo.

Kao prvo i najvažnije, iako se na prvi pogled ne čini tako, morate stalno misliti na uspjeh! Nemojte niti u jednom trenutku razmišljati o odustajanju, pa čak i ako stvari krenu nizbrdo. Ukoliko ste zaista predani cilju i spremni za žrtvu, tada ćete do svog cilja i doći.

Ciljano tržište je ono za što se morate odmah na početku odlučiti. Ukoliko želite prodavati sve svima tada nećete dobro proći u svijetu prodaje. Ne možete jednostavno prodavati desetke različitih proizvoda istom broju klijenata potpuno različitog karaktera. Puno je učinkovitije riješenje pronaći neku užu skupinu klijenata čijim ćete brojem lakše upravljati i lakše im omogućiti pristup vašim proizvodima.

Privlačenje klijenata je ono što slijedi nakon što se odlučite za svoje ciljano tržište. Najbolji način da ovo učinite jest da stranicu nakrcate sadržajem visoke kvalitete koji klijentu pruža i neke korisne informacije, a ne samo beskorisne podatke. Razmislite i o tome da date svojim posjetiteljima nešto besplatno. Možda nekakav video tutorijal, besplatnu e-knjigu ili nešto slično.

Uložite u sustav e-mail marketinga. E-mailovi su izvrstan način da ostanete u kontaktu sa svojim mušterijama i pružite im informacije o novim uslugama i proizvodima. Na ovome nemojte škrtariti, već zaista investirajte u kavlitetan e-mail marketing sustav.

Stvorite blog. Pisanje bloga unutar stranice je fantastičan način da stvarate kvalitetan sadržaj na stranici i pružate gostima korisne informacije. Blog možete pokrenuti putem vlastitog CMS sustava ili možete koristiti neki besplatni sustav, npr. Wordpress.

Budite u kontaktu s ljudima. Nemojte nikada zaboraviti na održavanje stalnog i kvalitetnog odnosa sa svojim mušterijama. Pošaljite im svako toliko neki zanimljivi e-mail, dajte im korisne savjete na blogu, informacije o novim proizvodima i događanjima... Učinite sve da se što bolje upoznate s njima, pa im čak i pružite neke zanimljivosti iz svog života.

Društveno umrežavanje je nešto novo i jako iskoristivo za internet poslovanje. Imate mogućnost da stalnim stvaranjem novih profila na društvenim mrežama ("social network" stranice poput Facbeook-a i MySpace-a) i dodavanjem velikog broja prijatelja stvorite grupu ljudi koji su itekako zainteresirani za vaše proizvode i usluge, a stalno su vam nadohvat ruke!

I za kraj trebate dovesti promet na stranicu jer inače ništa od vašeg poslovnog plana neće biti ostvarivo! Za to postoji nekoliko načina kao što su SEO, AdWords i tako dalje. Ipak, za početak valja imati na umu da posjetitelji moraju negdje doći i nešto vidjeti. Upravo zato je važno da napišete par originalnih članaka i iskoristite ih po cijelom webu najbolje što možete - stavljajte ih po direktorijima, bookmark stranicama, društvenim mrežama, blogovima, stavljajte ih po svuda! Uskoro će vaši radovi privući pažnju i tada imate onaj prvi impuls prometa koji je toliko bitan za pokretenje kvalitetnog internet biznisa.

1 komentar:

  1. Blog donosi neke doiste korisne informacije i slici sadrzajem na moj blog PageRank za Webmastere. Moja primjedba je da je sve lijepo opisano, ali blog ima PR0, znaci da se na njemu ne radi ono sto se preporuca. Stata.

    OdgovoriIzbriši